Hoe goed was jij in 2017?

Begin van dit jaar schreef ik over mijn goede voornemens, nu het jaar alweer bijna voorbij gevlogen is, is het tijd om terug te kijken. Hoe verging het mij en mijn goede voornemens?

 

De eerste en allerbelangrijkste was Nee leren zeggen.

In 2016 heb ik zo vaak het gevoel gehad druk te zijn en meestal kwam dat dan doordat ik dingen voor een ander deed. Dingen waar ik zelf niet per se een belang bij had, maar waarvan ik wel vond dat ik ze moest oppakken.

Van de week deed ik toevallig een soort persoonlijkheidstest waaruit bleek dat ik iemand ben die graag beloftes aan anderen nakomt/het voor anderen gemakkelijk maakt en de beloftes aan zichzelf nog al eens vergeet.

 

Spijker op z’n kop!

 

Het zal je dan ook niet verbazen dat ik enorm heb geworsteld met dit voornemen. En nog steeds trouwens. Hoe stellig ik me ook voorgenomen had om nee te zeggen, het is me lang niet altijd gelukt. Zo neem ik nog steeds de was van school mee naar huis om die opgevouwen weer mee terug te nemen (uiteraard het liefst nog dezelfde dag), zat ik weer in de sintcommissie en ben ik nu volop bezig met kerst op school, draai ik nog steeds bieb-bus diensten en ben ik al tig keer voor piet snot bij een bijeenkomst geweest over het opzetten van een schoolbibliotheek.

Natuurlijk vind ik dat niet altijd even leuk en het komt ook echt niet altijd lekker uit (ik schreef het al eerder: waarom zitten de drukste feestdagen en de wintersale allemaal in de laatste maand van het jaar gepropt?!), maar het geeft ook wel voldoening dat je bijdraagt aan een fijnere leeromgeving voor je kinderen.

Door een beetje selectiever te zijn in welke dingen ik nog wel wil doen, is bij mij een groot deel van het drukke gevoel weg. Wat dat betreft heb ik er dus wel iets aan gehad om eens iets langer na te denken voordat ik JA roep. Vooral de druk (die ik mezelf oplegde) om te reageren op vragen van collega ondernemers, om iedereen maar van raad en daad te voorzien, die heb ik redelijk onder controle. Alleen een paar bevriende ondernemers help ik nog graag, verder probeer ik me in te houden en niet meer te reageren, ook al wil de betweter in mij zich graag overal mee bemoeien. 

 

Mijn tweede voornemen was bewuster bezig zijn met eten. Minder snoepen en koken zonder pakjes, dat was het idee, om zo de aangesnaaide kilo’s weer onder controle te krijgen.

Helaas pindakaas, die aangesnaaide kilo’s zitten er nog steeds aan en dat komt letterlijk door het wel bekende “ieder pondje gaat door het mondje”.

 

Niet snoepen en geen chips kopen: compleet gefaald!

 

Bewuster koken daarentegen is me wel gelukt, en, hou je vast, ik vind het nog leuk ook! Hiermee heb ik mezelf echt verbaasd. Ik houd niet erg van koken en mijn man en kinderen zijn niet bepaald makkelijke eters (of gewoon verwend, dat kan ook), dus ik had er op voorhand eigenlijk weinig vertrouwen in dat we dit gingen volhouden. Maar sinds we regelmatig een nieuw recept proberen en we steeds meer nieuwe ingredienten en smaken ontdekken, wordt er steeds meer geprobeerd en lekker gevonden. Pakjes en zakjes komen er hier niet meer in!

 

En als laatste had ik natuurlijk ook op zakelijk gebied voornemens: meer zichtbaarheid en groei. Het belangrijkste dat ik daar voor nodig had was tijd en focus. Die tijd heb ik gekregen doordat Thijs een dagje bij opa en oma ging spelen en de focus kwam toen ik voor mezelf heldere doelen stelde en daar mee aan de slag ging. Door het inzetten van social media is de zichtbaarheid van Uberleuk enorm verbeterd en mag ik best trots zijn op de groei die Uberleuk doormaakt.

 

Als ik zo aan het einde van het jaar de balans opmaak deed ik het best aardig in 2017, maar er zijn nog genoeg puntjes waarmee ik in 2018 aan de slag ga. 

 

En jij, hoe goed was jij in 2017?

 

Liefs, Bonny

 

 

 

 

aanmelden nieuwsbrief

 

Als moeder wil je natuurlijk dat je kinderen er verzorgd uitzien, maar in de waan van de dag heb je niet altijd tijd om even lekker te gaan shoppen. Uberleuk is er voor jou: wij verkopen de leukste, comfortabelste en meest betaalbare merkkleding van Nederlands design voor baby’s en kinderen in maatje 44 tot en met 170. Uberleuk staat voor kwaliteit & persoonlijke service, geen vraag is te gek: we helpen je graag. 

 

Over de schrijfster van dit artikel

Bonny (36), houdt van ananas en huppelen, is getrouwd met Patrick en heeft een dochter: Kris (7) en een zoon: Thijs (3). Als eigenaar van webwinkel Uberleuk houdt zij zich bezig met alle aspecten van het runnen van een winkel: van inkopen en marketen tot klantenservice en verkopen. Naast het runnen van Uberleuk is zij veel als hulpouder actief op de basisschool van Kris en de speelzaal van Thijs. Bonny schrijft over de kleding die zij verkoopt, wat zij meemaakt als webwinkelier en over haar gezin. 

 

 

 

 

 

© 2015 - 2018 Uberleuk | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel
Voor een correcte werking maakt deze website gebruik van cookies. Accepteren Meer informatie
Wat is een cookie? Een cookie is een klein tekstbestand dat bij je bezoek aan een website naar je computer wordt gestuurd. Zowel deze website als andere partijen kunnen cookies plaatsen. Waar worden cookies voor gebruikt? Deze website gebruikt cookies om het gebruiksgemak en de prestaties van de website te verbeteren. Met behulp van cookies zorgen we er onder andere voor dat je bij een bezoek aan onze site niet steeds dezelfde informatie ontvangt of moet invoeren. Cookies maken het surfen op de site dus een stuk prettiger. Er bestaan verschillende typen cookies. Deze website maakt gebruik van permanente cookies en sessie cookies. Permanente cookies: Hiermee kan de website speciaal op jouw voorkeuren worden ingesteld. Bijvoorbeeld om jouw toestemming tot het plaatsen van cookies te onthouden. Hierdoor hoef je niet steeds jouw voorkeuren te herhalen waardoor je tijd bespaart en gemakkelijker door de webwinkel navigeert. Permanente cookies kun je verwijderen via de instellingen van je browser. Sessie cookies: Met behulp van een sessie cookie kunnen we zien welke onderdelen van de website je met dit bezoek hebt bekeken. Wij kunnen de webwinkel daardoor zoveel mogelijk aanpassen op het surfgedrag van onze bezoekers. Deze cookies worden automatisch verwijderd zodra je jouw browser afsluit. Met welk specifiek doel plaatst deze website cookies? Deze website plaatst cookies om de volgende redenen: Winkelwagen (functionele cookie): Onthouden welke producten in je winkelmandje liggen. Zonder deze cookie kun je geen producten bestellen of in je winkelmandje plaatsen. Cookiekeuze (functionele cookie): Onthouden of je ons toestemming hebt gegeven tot het plaatsen van cookies. Google Analytics (tracking cookie): Meten hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden en hier met rapportages inzicht in proberen te verkrijgen. Google AdWords (tracking cookie): Meten we hoe je de website gebruikt en hoe je ons hebt gevonden. Deze kennis gebruiken we om onze AdWords campagnes te verbeteren. Facebook (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Facebook pagina te 'liken'. Deze button werkt door middel van code die van Facebook zelf afkomstig is. Twitter (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze Twitter pagina te volgen. Deze button werkt door middel van code die van Twitter zelf afkomstig is. AddThis (Social Media cookie): Met deze cookie is het mogelijk om onze content te delen via Facebook, Twitter, Hyves en diverse andere social media websites. Affiliate marketing (marketing cookies): Deze cookies gebruiken wij om partnersites (affiliates, zoals Daisycon, TradeTracker en Cleafs) te belonen voor hun bijdrage aan de verkoop. Review sites (marketing cookies): Wij worden graag door klanten beoordeeld. Hiervoor gebruiken we een review site zoals The Feedback Company. Deze plaatst cookies voor een juiste werking. Hoe kan ik cookies beheren of verwijderen? Meestal kunnen cookies worden beheerd, bewerkt en verwijderd via je browser. Meer informatie over het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kan je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van jouw browser.